Na meerdere verre reizen en omzwervingen besloot Elisa Roep haar hart voor klassiek zang te volgen. Zij heeft een brede muzikale interesse. Als soliste wordt zij regelmatig gevraagd voor zowel oratorium, opera en lied, als voor kamermuziek en muziektheater, in binnen en buitenland. Naast bekende en minder bekende oude en klassieke werken zingt zij veel nieuwe composities.
Enkele hoogtepunten zijn, uiteraard, een tournee op Java en Sumatra met het ensemble To be Sung en door Rusland met het hedendaagse jazz-project The President of the Globe van Tobias Klein en Meinrad Kneer. Bij het O.T.-Theater & Opera uit Rotterdam zong zij in Le Vin Herbé van Frank Martin. Bij De Nationale Opera werkte zij mee aan het solistisch vrouwenensemble in Orest van Manfred Trojahn. Verder zong zij daar onder andere in het solistisch ensemble van de opera Wagner Dream van Jonathan Harvey en in Adam in Ballingschap van Rob Zuidam, beiden producties in het kader van het Holland Festival. Met Egon Kracht en The Troupe werkte zij mee aan zijn Judas Passion. Zij vertolkte hierin onder andere de duivel. Ook was zij de mater in Krachts nieuwe Stabat Mater, Stabat Pater.
Elisa Roep is medeoprichter van vrouwenkwartet Amadea en van trio To be Sung, samen met Eva van de Poll op cello en Fie Schouten op basklarinet: een samenstelling die menig componist tot nieuw werk heeft geïnspireerd. In de vijftien jaar, dat zij momenteel als trio bestaan, hebben zij op vele internationale festivals opgetreden. Zo ook op het 50jarig jubileum van de Vrienden van het Lied in Rotterdam. Verder geeft zij met onder anderen Kimball Huigens uiteenlopende recitals in het door haar zo geliefde liedgenre.
Elisa studeerde succesvol af aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam bij Charles van Tassel, waarna zij doorleerde bij Cora Canne Meijer. In 2001 was zij laureaat in de Erna Spoorenberg Vocalisten Presentatie, in 2002 in het Festival International d’Art Lyrique te Vivonne in Frankrijk.
Maartje Rammeloo, sopraan
Mark van Nispen, piano
Dit programma heeft als ondertitel Spleen et idéal – de Russische ziel en bevat Franse en Russische muziek. Voor de pauze klinken liederen van Debussy en Fauré op teksten van Verlaine. Na de pauze komen liederen aan bod van Rimsky-Korsakov en Rachmaninov.
Maartje Rammeloo, sopraan
Mark van Nispen, piano
Dit programma bevat liederen rondom het thema natuur, aarde, oorsprong en vergankelijkheid en is een mystieke lofzang op geboorte en dood met o.a. de Emily Dickinson-Songs van Aaron Copland, diverse liederen van André Prévin en Pfitzner en de Vier letzte Lieder van Strauss.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |