Maartje Rammeloo sloot haar masteropleiding cum laude af met als specialisatie klassiek muziektheater. Ze studeerde bij Hanneke Kaasschieter en Jard van Nes en volgde masterclasses bij onder anderen Montserrat Caballé, Raoul Gimenez, Elly Ameling, Petra Lang en aan het Salzburger Mozarteum bij Edith Wiens.
Tijdens het Internationaal Vocalisten Concours te ’s-Hertogenbosch ontving Maartje Rammeloo de Staetshuys Fonds Prijs en ze behaalde de 1e prijs op het Erna Spoorenberg concours. Hierna was ze nog prijswinnaar tijdens het bekende Hans Gabor Belvedère Competition en stond ze in de finale van het Montserrat Caballé Concours in Zaragoza en de Wilhelm Stenhammer Competitie in Zweden.
Maartje Rammeloo zingt rollen als Pamina (Die Zauberflöte), Marzelline (Fidelio) en Lucy (The Telephone) bij operahuizen zoals in het Aalto Theater in Essen, festival Aix-en-Provence en Götenborg Opera. In Nederland was Maartje Rammeloo onder andere te zien als Comtesse Adèle (Le comte Ory), Cunegonde (Candide) bij de Nederlandse Reisopera en Prêtresse (Iphigénie en Tauride) bij de Nationale Opera, waar ze werkte met regisseur Pierre Audi en dirigent Marc Minkowski met zijn Musiciens du Louvre. Hierna is ze in Amsterdam teruggevraagd als eerste Blumenmädchen in Wagners Parsifal en als understudy voor de titelrol in Donizetti’s Lucia di Lammermoor.
Naast deze opera-engagementen is Maartje ook op het concertpodium een veelgevraagd soliste. In veelzijdig repertoire van Bach tot Bernstein werkte ze met dirigenten als James Gaffigan, Markus Stenz, Skip Sempé, Jac van Steen, Tomáš Netopil en Anthony Hermus.
Bij de auditie in oktober 2019 is ze samen met pianist Mark van Nispen toegelaten tot de solistenlijst van de Vrienden van het Lied.
Maartje Rammeloo, sopraan
Mark van Nispen, piano
Dit programma heeft als ondertitel Spleen et idéal – de Russische ziel en bevat Franse en Russische muziek. Voor de pauze klinken liederen van Debussy en Fauré op teksten van Verlaine. Na de pauze komen liederen aan bod van Rimsky-Korsakov en Rachmaninov.
Maartje Rammeloo, sopraan
Mark van Nispen, piano
Dit programma bevat liederen rondom het thema natuur, aarde, oorsprong en vergankelijkheid en is een mystieke lofzang op geboorte en dood met o.a. de Emily Dickinson-Songs van Aaron Copland, diverse liederen van André Prévin en Pfitzner en de Vier letzte Lieder van Strauss.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |